26.06.2017

Spotkanie u podnóża Gór Stołowych

Gdy zobaczyłam plakat z spotkania autorskiego odbywającego się w dniu 29 maja z Tanya Valko zastanawiałam się czy pójść i nie będę tego żałować. Nie wiedziałam czego się spodziewać, ponieważ nigdy nie byłam na takim spotkaniu. Dodatkowo spotkanie to było promocją kontynuacji sagi "Arabskiego Męża" więc zdecydowałam się iść i zobaczyć jak wygląda, bo więcej takiej okazji nie będzie. Udało mi się zdobyć nawet podpis i najnowszą książkę od autorki ''ARABSKI MAŻ".



RADKÓW: Czy można kochać islamskiego terrorystę? Jak wygląda codzienność w Arabii Saudyjskiej? Czy stereotypy dotyczące Islamu są prawdziwe? Jakie jest życie europejskich kobiet w świecie Islamu? Jak powstają bardzo ciekawe opowieści? Na te i wiele innych pytań odpowiadała podczas bardzo ciekawego spotkania (poniedziałek 29 maja br.) Tanya Valko – pisarka mieszkająca w Indonezji, pisząca pod pseudonimem, absolwentka Uniwersytetu Jagiellońskiego i orientalistka. Studia zafascynowały ją tak mocno, że zapragnęła poznać dogłębnie kulturę i obyczajowość świata arabskiego. Nie mając bariery językowej i będąc osobą otwartą, w miejscu, w którym przebywa, znajduje znajomych, przyjaciół i wszędzie liczne drzwi stoją przed nią otworem. A będąc orientalistką, zna doskonale historię, kulturę i socjologię arabską, studiuje Koran oraz dawne i współczesne prace muzułmańskich uczonych, czyta raporty Obserwatorium Praw Człowieka, opracowania i broszury, prasę oraz ogląda lokalną telewizję. Aby lepiej wczuć się w klimat opisywanych zdarzeń, niejednokrotnie w tle pisanej książki ma galerię zdjęć z regionu, np. ponad tysiąc swojego autorstwa fotografii z Jemenu, czy jeszcze parę tysięcy z Egiptu, Syrii, Jordanii i oczywiście Arabii Saudyjskiej.
A po spotkaniu – oczywiście – autografy, selfie, autografy, zdjęcia, autografy…
żródło http://biblioteka-radkow.eu/

Fantastyczne doświadczenie i przeżycie podczas takiego spotkania, sama autorka orientalnej sagi jest bardzo przyjazna i przemiła, było to moje pierwsze spotkanie autorskie wiec nie mam zdjęć,(zapomniałam aparatu) muszę je pożyczyć ale mniej więcej to tak wyglądało.
Gdy autorka pięknie opowiadała

Podpisanie Plakatu



Słowa które autorka powiedziała podczas spotkanie zapadły mi głęboko w pamieć

''Staram się unikać stwierdzenia,że są tylko źli Arabowie" 

te słowa dają do myślenia i głębszego zastanowienia się .Te słowa jak i całe spotkanie, jak również i książki mogą być przestrogą dla młodych i naiwnych dziewcząt ufających każdemu obcokrajowcowi.


Tanya Valko została u nas w Radkowie bardzo miło przyjęta i nazwana Szeherezadą, bo tak pięknie opowiadała o Arabii i jej kulturze i zwyczajach. A nawet momentami o życiu w obcym kraju z obcą kultura, o tym, jak radziła sobie ze świętami Bożego Narodzenia, co w danym rejonie jest zabronione, jak radziła sobie z przeciwnościami losu.




Dziękuję za tak miłe spotkanie i możliwość poznania Autorki Tanya Valko


1 komentarz:

  1. Nowy wygląd? Uroczo :)
    Co ja bym dał za spotkanie z taką autorką. Bardzo ci zazdroszczę podpisu autorki i mam nadzieję, że uda mi się kiedyś po powieść sięgnąć, bo tematyka wygląda na interesującą.

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2016 Recenzje Nadine , Blogger