25.08.2020

#116. Opiekunka Grobów

 

Tytuł: Opiekunka Grobów

Autor: Melissa Marr

Wydawnictwo: Replika

Ocena: 8/10

Ilość stron: 314

Opiekunka Grobów jest to opowieść o świecie żywych i umarłych, które są połączone płynnie w jedną całość.

Rebeka po śmierć babci Maylene ,musi zadbać o bezpieczeństwo swoje i miasteczka. Odziedziczyła dom wraz z funkcją opiekunki grobów. Ma za zadanie odprowadzać zmarłych tam, gdzie jest ich miejsce. Przejście znajduje się w domu Byrona - dawnej jej miłości. Wcześniej jego ojciec był grabarzem. 

Czy to będzie dla mlodych ciekawie połączenie? Jak sobie poradzą z nowymi niespodzaiankami i sytuacjami, które  zaczynają się pojawiać wokół nich? 

Mellissa ukazała nam jak można kreować świat żywych i umarłych - jakby to była jedność. Nie dało się odróżnić w którym świecie w danym momencie czytelnik się znajduje.

Bohaterowie są idealnie dobrani do swoich ról. 

Nie są płytcy, jak to się mogłoby wydawać. Każdy ma swój charakterek, co tej książce dodaje ciekawości, idelnego dopasowania, co zaintryguje czytlnika od pierwszych stron. 

Jest to lekka, obowiązkowa pozycja dla każdego, kto lubi inność w książkach.

Po samym tytule myślałam, że to nie jest mój klimat, że nie dam rady przeczytać. Ale się myliłam, bardzo mi się spodobała. Jest to książka przy której da się też trochę uśmiechnąć, jest pełna ekspresji i pomysłowości. Są łzy, smutek i żal. Kto nie zna Mellissy Masrr i jej Opiekunki grobów - zapraszam do zapoznania się z tą książką.

7 komentarzy:

  1. Połączenie świata żywych i umarłych brzmi fascynująco

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie czytam zbyt często takich książek, ale ta mnie ciekawi. 😊

    OdpowiedzUsuń
  3. Strasznie króciutka ta recenzja. Nie czytam takich książek, więc raczej nie przeczytam.

    OdpowiedzUsuń
  4. Widzę że lubisz czytać takie książki. Jak to się mówi nie po okładce czy tytule ale po treści poznaje się książkę.

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja bardzo lubię książki z wszelkimi grobowymi opowieściami, przechodzeniem dusz pomiędzy światami, przeprowadzaniem ich na drugą stronę, więc to zdecydowanie jest lektura specjalnie dla mnie.

    OdpowiedzUsuń
  6. Hmm..ciekawa propozycja, choć niespecjalnie lubię grobowe historie, bo się trochę później boje :-D

    OdpowiedzUsuń
  7. Śliczna okładka :) Bardzo mi się podoba :) A i treść czuję że mogłaby mi się spodobać :)

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2016 Recenzje Nadine , Blogger