20.01.2022

#143.Recenzja Córka Nazisty



Tytuł Córka Nazisty

Autor Max Czornyj

Wydawnictwo Fila

Ocena 8/10

Córka nazisty jest to książka pisana z perspektywy terapeuty, opowieść córki oficera SS ,jak również w formie pamiętnika  Anny. Są tu opisane sceny w obozie, gdzie przebywała Anna i jej porażające, widziane okiem dziecka przeżycia.

GEN ZŁA. CZY COŚ TAKIEGO W OGÓLE ISTNIEJE?

Greta wierzy w to,że od zawsze była i jest złym człowiekiem,gdyż odziedziczyła to po swoim Ojcu,który był nazistą, ale czy ona ma coś wspólnego z przeszłością własnego ojca? Była przez to gnębiona ,odrzucona i wyzywana. Dla niej ojciec był dobry człowiekiem , miał swoje za uszami ,ale wierzyła w jego dobro. Może o złych rzeczach starała się nie pamiętać lub je wyparła ?Albo w ogóle dla niej one nie istniały, bo była jeszcze dzieckiem? Z jej pamięcią jednak było źle, alzheimer rujnował jej wspomnienia i rzeczywistość.

CÓRKA NAZISTY to przejmująca powieść o przeszłości,widziana oczami dziecka, przeszłości która nie pozwala o sobie zapomnieć.Bo tak przerażającej historii nie da się zapomnieć, choćby się chciało.

O strasznych czasach II wojny światowej i o miłości na przekór wszystkiemu.O dzieciach, które niepowinny odpowiadać za winy swoich rodziców.A jednak odpowadają.O odkupieniu,które przynosi dopiero zmierzeniesię z prawdą. 

Czasem, by na nowo odnaleźć spokój i miłość,trzeba przejść przez piekło na nowo.Na nowo poczuć skutek,łzy wrócić do tego co było zło.Grata jest silną bohaterką,która przeszła przez piekło przez ojca.Czy da się zapomnieć o wyrządzonej krzywdzie?

Książka jest napisana dosyć przyjemnym językiem,bardzo łatwo się wtopić w treść i bohaterów.Bahaterowie nie są płytcy, są dosyć mocno wykreowani, jak i  świat jego ksiazki,jaki przedstawia nam Max ,jest to powieść pełna emocji i energii jaką emanują bohaterowie.Corka Nazisty jest dosyć specyficzną książką, ale w dobrym znaczeniu, jest pisana w taki sposób, że czytelnik zapomina co się dzieje na około niego.

Jest to moja pierwsza książka tego autora, oraz pierwsza wojenną tematyka w tym roku . Pierwszą, która wywołała u mnie łzy i smutek."Córka nazisty" jest to książka ,którą powinien każdy bez wyjątku przeczytać

10 komentarzy:

  1. Czytałam i również serdecznie polecam tę książkę.

    OdpowiedzUsuń
  2. Słyszałam wiele dobrego o powieściach tego autora.

    OdpowiedzUsuń
  3. Miałam okazję się z nią zapoznać, bardzo lubię twórczość tego autora.

    OdpowiedzUsuń
  4. Aby chwycić po taką książkę muszę się odpowiednio nastroić, mocno empatycznie w nie wchodzę, przeżywam długo po ich zakończeniu.

    OdpowiedzUsuń
  5. No muszę przyznać, że ta książka jest mega intrygująca! Nigdy nie myślałam, o tym w ten sposób, że można odziedziczyć "gen zła". Muszę się koniecznie za nią zabrać, zwłasza, że Tobie się spodobała!

    OdpowiedzUsuń
  6. Czytałam tę książkę :) Bardzo mi się podobała, lubię tematykę II wojny światowej :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Mam ochotę na lekturę tej książki - tematyka wojenna nie jest może moją ulubioną, ale chętnie przeczytam coś tego autora.

    OdpowiedzUsuń
  8. Czytałam wszystkie książki tego autora, więc z tą powieścią też się zapoznałam.

    OdpowiedzUsuń
  9. Chętnie przeczytałabym tą książkę :D
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  10. Słyszałam wcześniej o tej książce, ale jeszcze nie miałam okazji się z nią zapoznać. Lubię jednak tematykę, więc pewnie prędzej czy później siegnę.

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2016 Recenzje Nadine , Blogger