29.08.2022

Wywiad D.B.Foryś 5/2022

 


Hey Moliki, kolejną osobą którą możemy poznać jest D.B. Dokładnie to Dorota Bożena Foryś, niektórzy mogą ją znać z serii o Tessie Brown, a niektórzy z jej romansów, jest to utalentowana młoda autorka.Postanowila opowiedzieć nam na 10 pytań,

Gotowi? To zaczynamy!

1. Piszesz romanse i dobrą fantastykę. W którym kierunku lepiej się czujesz?

📌Najlepiej w romansach paranormalnych. Od nich zaczynałam i do nich najbardziej mnie ciągnie.

2. Skąd pomysł, by z fantastyki przejść na romanse?

📌W mojej fantastyce zawsze były wątki romantyczne, więc wyszło jakoś tak samoistnie.



3. Czy seria o Tessie jest zakończona?

📌I tak, i nie. Trylogia jest zamknięta, ale ma półotwarte zakończenie. Planuję niebawem skorzystać z tej furtki i stworzyć czwarty tom. Plus na pewno pojawią się jeszcze krótkie opowiadania.

4. Czy będą inne książki z fantastyki?

📌Oczywiście! Jeszcze w tym roku pojawi się historia fantasy w klimacie pulfiction, którą tworzę razem z Marcinem Halskim. W przyszłym roku chcę rozwinąć cykl o Tessie Brown, a potem zabieram się za urban fantasy w słowiańskim klimacie.


5. Jakie masz plany wydawnicze na najbliższy okres?

📌Wspomniana powieść pisana z Marcinem, drugi tom „Mrocznej pokusy”, czyli „Mroczna obietnica”, a bliżej świąt także coś, co tworzymy wspólnie z Kasią Rzepecką. Trochę tego się ode mnie niebawem pojawi 

6. Jak się zrodził pomysł na serię o Tessie Brown?

📌Zaczęło się od serialu „Supernatural”. Jego mroczny klimat zainspirował mnie do stworzenia własnego świata i bohaterów, a fabuła z dnia na dzień układała się w mojej głowie, aż w końcu musiałam ją spisać, żeby móc wreszcie spać po nocach ;)

7. Jakie gatunki planujesz jeszcze napisać, inne niż romans czy fantastyka?

📌Nie wiem, czy odważę się na coś innego, bo w tych czuję się najlepiej. Myślę bardziej o połączeniu fantastyki z kryminałem albo czymś w tym stylu. Zobaczymy.


8. Skąd przychodzi pomysł na fabułę danej książki?


📌Trudno stwierdzić. Czasem coś zobaczę, usłyszę albo przeczytam i nagle mam przed oczami jakąś pojedynczą scenę, zaraz po niej tworzą się kolejne, potem kreuje się świat, bohaterowie i cały pomysł. Nigdy nie jest to jeden konkretny czynnik, raczej ich zbiór.


9. Skąd pomysł na serię „mroczna pokusa” i czy będzie kontynuacja?


📌Nie pamiętam. Pamiętam tylko, jak któregoś wieczoru fabuła zaczęła się pojawiać i rozrastać, a ja nagrałam Meg Adams mnóstwo wiadomości głosowych z pomysłami, żeby mi nie uciekły ;) Gdybym je teraz odnalazła, pewnie okazałoby się, że w trakcie pisania pierwotna idea gdzieś się zgubiła i powstała całkiem inna książka, niż zakładałam, ale u mnie zawsze tak jest. Rzadko trzymam się planu, bo wolę, jak historia pisze się sama. I tak, będzie kontynuacja. Nawet już jest i aktualnie przechodzi redakcję. „Mroczna obietnica” pojawi się w księgarniach wczesną jesienią.


10 Jak wygląda codziennie życie pisarki? Czy pisanie książek jest ciężkie?


📌Jest na pewno czasochłonne. Nieraz jak usiądę do pisania, nic innego nie istnieje, bo chcę przelać na klawiaturę wszystkie pomysły. Poza pisaniem pracuję przy redakcji i korektach powieści innych autorów, zajmuję się grafiką, składem książek, a do tego często wyjeżdżam na różnego rodzaju targi, konwenty czy imprezy książkowe. Czasem też śpię 


Podsumowanie:

Serdecznie chciałabym podziękować za udział w moim projekcie z wywiadem d.b.forys (Dorota Bożena Foryś) .  Jest ona jedną z autorek, które bardzo pozytywnie mnie zaskoczyły swoimi pomysłami na książki, a szykuje jeszcze więcej dla nas.  Kto chętny na nowość od tej pani?

 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © 2016 Recenzje Nadine , Blogger