22.01.2023

Wywiad z Natalia Popławską 2/2023


 Tak, to dziś kobieta – zabójczyni od Natalii P. Ujrzy światło dzienne dokładnie 13.01.2023. Dziś jest premiera „ Silver Fox „ mojej Ambasdorskiej książki, a ja w ten dzień znów mam dla was wywiad z tą autorką. Jesteście ciekawi?

1. Skąd pomysł na napisanie „ Silver Fox „ ?

💎Pomysł pojawił się po przeczytaniu kolejnego romansu mafijnego, który całkowicie nie przypadł mi do gustu. Denerwowało mnie w jakim świetle były przedstawiane kobiety. Naiwne mimozy, czekające na księcia z bajki. Najlepiej jakby jeszcze najpierw je porwał, zastraszył a później nagle rozkochiwał w sobie. Postanowiłam spróbowac napisac romans mafijny po swojemu unikając wszystkich drażniących mnie wątków z innych powieści.

2. Główna bohaterka jest kobieta, która zabija – dlaczego?

💎Ponieważ miałam już dosyć „słabych” kobiet w romansach mafijnych. My kobiety jesteśme silne, bystre i też poradziłybyśmy sobie jako członkowie mafii, wiec czemu nie? Tego mi brakowało, aby ożywić troche rynek tego typu romansów.

3. Czy „ Silver Fox „ jest to jednotomowa książka?

💎Tak, jednak w planach mam napisanie kolejnej powieści gdzie Silver Fox będzie pojawiała się epizodycznie. Historia ta ma wyjasnić losy drugoplanowych bohaterów tj. Mike czy Diabła Teo. 

4. Jak radzisz sobie z łączeniem życia prywatnego i pisaniem

💎Jest ciężko i niestety bez dobrego planu dnia czy nawet tygodnia ani rusz. Wszystko mam zaplanowane prawie co do minuty a i tak zdarza się, że w wyniku nagłych sytuacji (czyt. Choroba córki) muszę zrobić sobie przerwe od pisania. Ale najlepszym wyjściem jest pisanie w nocy, wtedy mam zagwarantowany spokój i ciszę.

5. Gdybyś miała przekazać jakąś cenną radę swoim bohaterom „ Silver Fox „ co to by było?

💎By wierzyli w dobre zakończenie swoich historii. Może z paroma wyjątkami ale nie będe zdradzała szczegółów.

6. Jakie masz plany wydawnicze na ten rok?

💎W tym roku chciałabym również wydać kolejny romans ale zahaczający trochę o fantasy. Jest to coś nowego i rozpiera mnie ciekawość, jak czytelnicy zaregowaliby na ten powiew świezości. 


7. Jak wygląda twoje życie poza pisaniem?

💎Jak kazdej matki/żony. Dziecko, koty, praca, dom, mąż. Kolejność oczywiście przypadkowa 

8. Skąd taki tytuł na książki, skąd czerpiesz inspiracje?

💎Pierwotne tytułem miało być tylko Silver, ze względu na jej srebrne włosy. Jednak ze względu na metamorfoze, którą w trakcie książki musiała przejść główna bohaterka dodanie słowa Fox idealnie

 opisywało obie jej tożsamości. Z Silver Fox to była ciekawa historia, gdyż inspiracją do zbudowania postaci było anime o tokijskich młodocianych gangach – Tokyo Revengers. Nie dość, że niektóre wypowiedzi Silver są cytatami z tej animacji, to nawet Rune – przyjaciel Silver jest fizycznie podobny do jednego z jej bohaterów. Z resztą bardzo dużo inspiracji czerpie z oglądanych seriali i tekstów piosenek. W Silver Fox nie brakuje nawiązań do tego co aktualnie słuchałam pisząc, a jedna z piosenek stała się również głównym wątkiem całej historii. 

 9. Jak wyobrażasz sobie swoje życie za parę lat?

💎Chciałabym nadal móc pisać i wydawać swoje książki, gdyż w mojej głowie czeka jeszcze wiele powieści. Nie sądze, bym zrezygnowała z pracy na rzecz pisania. Wolę mieć jakąs odskocznie od problemów moich bohaterów. Ale jaką historię napiszę mi los tego nie wiem :-P 

10. Jakie są główne motywy w Silver Fox i jaki to gatunek?


💎Silver Fox to zdecydowanie romans mafijny. Głównym motywem jest odnalezienia przez Silver szczęścia właśnie w mafijnym świecie i czy jest to w ogóle możliwe. Ona doskonale wie, jak działa półświatek i akceptuje swój los,dopóki ktoś nie wywraca jej uczuć do góry nogami. Ważnym elementem jest też motyw miłości członków mafii, która nie zawsze kończy się happy endem oraz motyw rodziny, który w książce ma dwa sprzeczne oblicza. Mamy tutaj też wątek zakazanego uczucia między zabójczynią a policjantem czy dwojgiem mężczyzn. Na brak akcji nie można narzekać. 


11.Czy odeszła byś od swojego gatunku, by napisać coś innego gatunku literackiego niż teraz i co to by było?


💎Z czystej ciekawości chetnie spróbowałabym swoich sił z czymś typowo fantastycznym. Chociaż z moją wyobraźnią obawiałbym sie czy zdołam taki utwór w ogóle skończyć bez chociaż jednej romantycznej historii. Kiedyś tez pisałam wiersze ale to juz zamierzchła przeszłość i dla dobra wszystkich czytelników lepiej, żeby nią pozostała :-P Jedno wiem napewno. Kryminał to jest coś czego nie czytam i tutaj sądzę, że mogłabym mieć problem z pisaniem..


Dziś serdecznie chciałabym podziękować Natalii za możliwość bycia ambasadorką tego tytułu „ Silver Fox „ , i za możliwość przeprowadzenia wywiadu


1 komentarz:

Copyright © 2016 Recenzje Nadine , Blogger